kyunhla Township

Home » က်န္းမာေရး » Dr. တင့္ေဆြ Foods for Heart

Dr. တင့္ေဆြ Foods for Heart

သဖန္းဆိပ္ဆည္။ (Google Map)

ကၽြန္းလွၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ေစမယ့္ ဗြီဒီယုိေလးပါ

ကၽြန္းလွၿမိဳေဟာင္း အမွတ္တရေလးမ်ား။

ကၽြန္းလွၿမိဳ႕ေဟာင္း

ကၽြန္းလွၿမိဳ႕ေဟာင္းမွ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္ရန္ပံုကို ကလစ္ပါ

 

ျမန္မာစာအုပ္မ်ား Download ရယူႏိုင္ပါသည္။

Photobucket

ျမန္မာစာလံုးေပါင္း သတ္ပံုက်မ္း

Categories

ယေန႔ ဖတ္စရာ မွတ္စရာမ်ား

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 3 other followers

Blog Stats

  • 17,249 hits

ဧည့္မွတ္တမ္း

free counters
Advertisements

Friday, March 23, 2012 Foods for Heart ႏွလံုးအတြက္ အာဟာရ

ေဆးပညာစာေတြကို အေနာက္ႏိုင္ငံေတြကေန ေရးၾကတာမ်ားလို႔ သူတို႔စားတာေတြ။ သူတို႔သိတာေတြသာ ပါတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအစားအစာ ၂ ဒါဇင္ကသာ ေကာင္းတယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔။ ဒီလို ေကာင္းတာေတြေရာ ဒိထက္ ေကာင္းတာေတြပါ ကိုယ့္ဆီမွာလဲ ရွိေန စားေနၾကတယ္လို႔ ယူဆေစခ်င္ပါတယ္။ ဆိုပါစို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စားသံုးေနၾကတဲ့ နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ပဲေတြလဲ သူတို႔ေျပာတဲ့ ပဲနက္လိုေကာင္းပါမယ္။ သူတို႔ဆီမွာ ဝိုင္အနီကို မေသာက္သူမရွိတဲ့ျပင္ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း မ်ားစြာတန္တဲ့ စီးပြါးေရးလဲျဖစ္လို႔ ေကာင္းတာကို လိုက္ရွာေရးေနၾကတယ္။ ဝိုင္ကို ျမင္ေတာင္ မျမင္ဘူးသူေတြက ဝိုင္ေသာက္ေနသူေတြထက္ ႏွလံုးက်န္းမာေရး ေကာင္းေနတာေတြ ရွိပါတယ္။

1. Fresh Herbs ေဆးဘက္ဝင္ အရြက္မ်ား

ဆား၊ အဆီ နဲ႔ (ကိုလက္စေထာ) ေတြကို က်ေစတာမွန္သမွ် ႏွလံုး-က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းတယ္။ အေစ့အဆံေတြ၊ အေမႊးနံ႔သာအတြက္ သံုးတာေတြ၊ ဘယ္ရီသီးေတြနဲ႔ ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္အထိ ေကာင္းတာေတြလို႔ အၾကမ္းေျပာရင္ ရတယ္။ Heart disease ႏွလံုးေရာဂါ၊ Stroke ႏွလံုးန႔ံဆက္ျဖစ္တဲ့ ဦးေႏွာက္-ေသြးေၾကာေရာဂါ၊ Blood pressure ေသြးတိုးေရာဂါ ႏွလံုးကို ဒုကၡေပးႏိုင္တဲ့ (ကိုလက္စေထာ) မ်ားတာနဲ႔ ဆီးခ်ိဳေရာဂါအတြက္ပါ ေကာင္းမွာျဖစ္တယ္။ Rosemary ဟင္းခပ္အေမႊးအၾကိဳင္တမ်ိဳး၊ Sage သာဂူရြက္၊ Oregano ေတာရံုးပင္ နဲ႔ Thyme စမုန္ျဖဴေတြထဲမွာ Antioxidants (အင္တီ-ေအာက္စီဒင့္) ေတြပါေနတယ္။ သပ္သပ္ေရးထားပါေသးတယ္။

Black Beans ပဲနက္2. Black Beans ပဲနက္

Folate (ေဖါလိတ္) နဲ႔ Antioxidants (အင္တီ-ေအာက္စီဒင့္) ဓါတ္ေတြပါတယ္။ Magnesium (မက္ဂနီဆီယမ္) ဓါတ္က ေသြးတိုးက်ေစတယ္။ Fiber (ဖိုက္ဘာ) လဲပါတယ္။ ဒီဓါတ္က (ကိုလက္စေထာ) နဲ႔ သၾကားဓါတ္ေတြကို က်ေစမယ္၊

Red Wine ဝိုင္နီ3. Red Wine ဝိုင္နီ

မ်ားရင္ေတာ့ မေကာင္းပါ။ Resveratrol နဲ႔ Catechins ေခၚတဲ့ Antioxidants (အင္တီ-ေအာက္စီဒင့္) ေတြပါေနတယ္။ Alcohol အရက္ရဲ႕သေဘာက HDL ေခၚတဲ့ ေကာင္းတဲ့ (ကိုလက္စေထာ) ကို အားေပးတယ္။ ေသာက္ဘို႔ အားမေပးပါ။

Salmon (ဆယ္လ္မြန္) ငါး4. Salmon (ဆယ္လ္မြန္) ငါး

နာမည္ၾကီး (အိုမီဂါ-သရီး) ေတြ ပါေနတယ္။ Omega-3s EPA နဲ႔ DHA ကေန Rhythm disorders ႏွလံုးခုန္မမွန္တာကို သက္သာေစတယ္။ Triglycerides (ထရြိဳင္ဂလစ္စထရြိဳက္) ေတြကိုလဲ နည္းေစလို႔ ေရာင္တာကိုပါ သက္သာေစတယ္။

Tuna (က်ဴနာ) ငါး5. Tuna (က်ဴနာ) ငါး

ဒီငါးထဲမွာလဲ (အိုမီဂါ-သရီး) ေတြပါတာဘဲ။ ေစ်းလဲခ်ိဳတယ္။ Albacore အျဖဴမ်ိဳးမွာ ပိုပါတယ္။ Mackerel (မက္ကရယ္လ္) ငါး၊ Herring (ဟာရင္) ငါးသေလာက္တမ်ိဳး၊ Lake trout (ထေရာက္) ေရခ်ိဳငါးတမ်ိဳး၊ Sardines (ဆာဒင္း) ငါးေသတၲာငါး၊ Anchovies ငါးပါးနီေတြကလဲ အဲလိုဘဲ ေကာင္းတယ္။

Virgin Olive Oil (ေအာလစ္ဖ္) ဆီ6. Virgin Olive Oil (ေအာလစ္ဖ္) ဆီ

သံလြင္ဆီမွာ Polyphenols (ေပၚလီဖီေနာလ္) ေခၚတဲ့ Antioxidants (အင္တီေအာက္စီဒင့္) ေတြ ပါတယ္။ က်န္းမာေရး အတြက္ေကာင္းတဲ့ Monounsaturated fats အဆီအမ်ိဳးအစားလဲ ပါတယ္။

Walnuts သစ္ၾကားသီး7. Walnuts သစ္ၾကားသီး

တေန႔မွာ လက္တကုပ္စာ တေအာင္စခြဲေလာက္ စားေပးပါ။ (ကယ္လိုရီ) ၃ဝဝ ရမယ္။ Cholesterol (ကိုလက္စေထာ) က်ေစမယ္၊ ႏွလံုးက ေသြးေၾကာေလးေတြ ေရာင္ေနတာလဲ သက္သာေစမယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာ Omega-3s, Monounsaturated fats နဲ႔ Fiber ေတြပါတယ္။

Almonds ဗာဒံေစ့8. Almonds ဗာဒံေစ့

Vitamin E ဗီတာမင္-အီး၊ Plant sterols (စတာေရာလ္)၊ Fiber ဖိုက္ဘာ နဲ႔ Fats ႏွလံုးအတြက္ ေကာင္းတဲ့ အဆီေတြ ပါတယ္။ LDL cholesterol မေကာင္းတဲ့ (ကိုလက္စေထာ) က်ေစမယ္။ ဆီးခ်ိဳကို ကာကြယ္မယ္။

Edamame ပဲပုပ္9. Edamame ပဲပုပ္

Cholesterol (ကိုလက္စေထာ) က်ေစတဲ့ Fiber ဖိုင္ဘာပါတယ္။ ေသြးဆံုးခ်ိန္အတြက္ေကာင္းတာကို ေရးထားပါတယ္။

Tofu တို႔ဖူး10. Tofu တို႔ဖူး

အသားမစားသူ၊ မသင့္သူေတြ တို႔ဖူးစားရင္ (ပရိုတင္း) ရေစမယ္။ ဓါတ္တားေတြ၊ Fiber ဖိုက္ဘာ နဲ႔ Polyunsaturated fats ေကာင္းတဲ့အဆီလဲရမယ္။

Sweet Potatoes ကန္စြန္းဥ11. Sweet Potatoes ကန္စြန္းဥ

ဆီးခ်ိဳရွိသူ အားလူးအစား ကန္စြန္းဥစားႏိုင္တယ္။ Fiber ဖိုက္ဘာ၊ Vitamin A ဗီတာမင္-ေအ၊ Lycopene (လိုင္ကိုပိန္း) ဓါတ္ေတြက ေကာင္းတယ္။ (ဆရာဝန္တိုင္းကေတာ့ သေဘာမတူပါ။)

Oranges လိမ္ေမာ္သီး12. Oranges လိမ္ေမာ္သီး

(ကိုလက္စေထာ) ကိုႏိုင္တဲ့ Fiber pectin (ပက္ပ္တင္-ဖိုက္ဘာ) ပါတယ္။ Potassium (ပိုတက္ဆီယမ္) ပါလို႔ ေသြးတိုးနဲ႔ တည့္တယ္။

Swiss Chard (ဆြစ္-ခ်တ္) အရြက္13. Swiss Chard (ဆြစ္-ခ်တ္) အရြက္

အစိမ္းရင့္ေရာင္ အရြက္ဖါးဖါး အမ်ိဳးအစားျဖစ္တယ္။ Potassium (ပိုတက္စီယမ္) နဲ႔ Magnesium (မက္ဂနီစီယမ္) ေတြပါတယ္။ ေသြးတိုးအတြက္ ေကာင္းတယ္။ Fiber (ဖိုင္ဘာ)၊ Vitamin A (ဗီတာမင္-ေအ)၊ ေနာက္ျပီး Lutein (လူတိန္း) နဲ႔ Zeaxanthin (ဇိယာဇန္သင္) ေခၚတဲ့ (အင္တီေအာက္စီဒင့္) ေတြ ပါေသးတယ္။

Carrots မံုလာဥနီ14. Carrots မံုလာဥနီ

သၾကားဓါတ္ကို ထိန္းႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆတယ္။ (ကိုလက္စေထာ) ကိုလဲက်ေစတယ္။

. Barley (ဘာလီ)15. Barley (ဘာလီ)

ျဖဴေနေအာင္ ခြ်တ္မထားတဲ့ အေစ့အဆံက ပိုေကာင္းတယ္။ (ကိုလက္စေထာ) ကိုက်ေစတယ္။ သၾကားဓါတ္ နည္းေစတယ္။

Oatmeal အုတ္စပါး16. Oatmeal အုတ္စပါး

LDL (ကိုလက္စေထာ) ကို က်ေစမယ္။ ဆီးခ်ိဳသမား စားသင့္တယ္။

Flaxseed ႏွမ္း17. Flaxseed ႏွမ္း

ႏွမ္းၾကပ္လဲေခၚတယ္။ အမွန္က အပင္ေတြကရတဲ့ အဆီေတြက အသားကေနရတာထက္ က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းတယ္။ Fiber (ဖိုက္ဘာ)၊ Lignans (လစ္ဂနင္) ေခၚတဲ့ Phytochemicals ဓါတ္ပါတယ္။ ALA ေခၚတဲ့ (အိုမီဂါ-သရီး) ပါတယ္။

Yogurt18. Low-Fat Yogurt အဆီနည္း (ေရာဂတ္)

အရိုးအတြက္ ေကာင္းတယ္။ ေသြးတိုးလဲ ေကာင္းတယ္။ Calcium (ကယ္လ္စီယမ္) နဲ႔ Potassium (ပိုတက္စီယမ္) ေတြ ပါတယ္။

Margarine19. Foods Fortified With Sterols (စတာေရာလ္) ပါအစာ

Margarine (မာဂရင္း) Soy milk ပဲႏို႔ နဲ႔ Orange juice လိမ္ေမာ္ရည္ေတြ ေကာင္းတယ္။ (ကိုလက္စေထာ) ကို ခ်ေပးမဲ့ (စတာေနာလ္) ဆိုတာ ပါလို႔ ျဖစ္တယ္။

ဆီးခ်ိဳ နဲ႔ ေသြးတိုးရွိေနျပီးသူေတြေတာ့ Caffeine (ေကဖင္း) က မသင့္ပါ။20. Coffee and tea ေကာ္ဖီ နဲ႔ လက္ဖက္ရည္

ဆီးခ်ိဳကာကြယ္ဘို႔ သၾကားမပါဘဲ ေသာက္ပါ။ ဆီးခ်ိဳ နဲ႔ ေသြးတိုးရွိေနျပီးသူေတြေတာ့ Caffeine (ေကဖင္း) က မသင့္ပါ။

အေရာင္တင္မံႈ႔ အစစ္ (အင္စူလင္) ေဟာ္မုန္းတိုးေစလို႔ ဆီးခ်ိဳအတြက္ေကာင္းတယ္21. Cayenne Chili Pepper အေရာင္တင္မံႈ႔ အစစ္

(အင္စူလင္) ေဟာ္မုန္းတိုးေစလို႔ ဆီးခ်ိဳအတြက္ေကာင္းတယ္။ အဝလြန္သူေတြလဲ သံုးသင့္တယ္။

ေသြးတိုးေနသူေတြ ငန္တာ မစားရပါ။22. Kosher Salt (ကိုရွာ) ဆား

ေသြးတိုးေနသူေတြ ငန္တာ မစားရပါ။ ငန္တာနဲ႔တူတဲ့ (ကိုရွာ) ဆားသံုးႏိုင္ပါတယ္။ (ဆိုဒီယမ္) နည္းနည္းသာပါတယ္။ ငန္မယ္။ လူတေယာက္မွာ (ဆိုဒီယမ္) 1,500 mg ထက္မမ်ားသင့္ဘူး။ Kosher salt ဇြန္းေလးတဇြန္းထဲမွာ (ဆိုဒီယမ္) 1,120-2,000 mg ပါတာ သတိထားပါ။

Cherries ခ်ယ္ရီသီး23. Cherries ခ်ယ္ရီသီး

Anthocyanins (အင္သိုစိုင္ယာနင္) ေခၚတဲ့ (အင္တီ-ေအာက္စီဒင့္) ပါတယ္။

Blueberries (ဘယ္ရီ) သီး

Facebook မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။ မူရင္းပို႔စ္ အား ဒီေနရာ တြင္ ၾကည့္ရႈႏုိင္ပါသည္။

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: